حوت 07, 1399 16:35 Asia/Kabul
  • تاکید معاون برون مرزی صدا و سیما بر تولید برنامه های فرهنگی در سطح بین الملل
    تاکید معاون برون مرزی صدا و سیما بر تولید برنامه های فرهنگی در سطح بین الملل

معاون برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، بر تولید برنامه های فرهنگی و بانشاط در سطح بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، "پیمان جبلی" معاون برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل ضبط و تولید برنامه های  شبکه "جهانی الکوثر"، بر ساخت و حمایت از برنامه هایی با موضوع نقد فرهنگی و طنز اجتماعی تاکید کرد. 

" پیمان جبلی"  پس از بازدید از روند تولید مجموعه «دبابیس» گفت: این برنامه برای همه اقشار جامعه مناسب است. 

معاون برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از زحمات دست اندر کاران این مجموعه گفت: این کار حتما ارزشمند خواهد بود اما ارزش بیشتر آن در این است که پایه مناسبی را خواهد گذاشت برای تولیدات این چنینی که شبکه الکوثر پیشتاز آن است. 

مجموعه 24 قسمتی دبابیس (سوزن ته گرد) که در هر قسمت به یک موضوع می پردازد از بخش های متنوعی  مانند  گفتگوی خبری، نقد سینما، انسان های اولیه، گزارش مردمی و اخبار  تهیه شده که موضوعات این برنامه بیشتر نقدهای اجتماعی و فرهنگی است.

در این مجموعه بازیگران عرب زبان،  از  یمن، عراق،  سوریه  و همچنین فسلطین حضور خواهند داشت که بیشتر با لهجه‌ شامی به ایفای نقش می پردازند.

در این مجموعه نمایشی برای بخش های برنامه از طراحی های صحنه و لوکیشن های مختلف استفاده شده و به خوبی موضوعات اجتماعی، آسیب ها و معضلات اجتماعی فرهنگی، تعلیم و تربیت و سواد رسانه ای و همچنین ورزش و تفریحات و طنز و سرگرمی به تصویر کشیده شده است.

کلیدواژه