حمل 30, 1400 07:56 Asia/Kabul
  • تاکید قالیباف بر تعمیق همکاری های صنعتی، تجاری و کشاورزی ایران و صربستان
    تاکید قالیباف بر تعمیق همکاری های صنعتی، تجاری و کشاورزی ایران و صربستان

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه صربستان بر تعمیق همکاری های صنعتی، تجاری و کشاورزی دوکشور تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، "محمد باقر قالیباف"  رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز بکشنبه در دیدار  "نیکلا ساکوویچ" وزیر امور خارجه صربستان در تهران گفت: هر دو کشور در جهت حفظ استقلال خود و مبارزه با یکجانبه گرایی تلاش کرده اند.

به گفته قالیباف، ارتباط قویتر بین ایران و صربستان می تواند به روابط مستحکم در جهت همکاری های همه جانبه منتهی شود.

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، و صربستان دارای روابط دیرینه می باشند، افزود:  هر دو کشور  تجربه ایستادگی در مقابل فشارهای آمریکا در حوزه اقتصادی و سیاسی را دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های دو کشور افزود: حجم روابط اقتصادی ایران و صربستان در حد ظرفیت های موجود و متناسب با سطح مناسبات سیاسی نیست.

وزیر امور خارجه صربستان، نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران کشور مهمی است و صربستان برای رابطه با ایران اهمیت قائل است، افزود: مردم  صربستان احترام زیادی برای تلاش موفق ایران در حفظ استقلال و آزادی قائل هستند.

نیکلا ساکوویچ در ادامه از حمایت همه جانبه ایران از حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت صربستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه صربستان همچنین گغت: آماده هستیم از فرصت ایجاد شده برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات پارلمانی استفاده نماییم.

کلیدواژه