خطیب‌زاده: آمریکا در حال گره زدن مسائل انسانی به یک هدف سیاسی است
(last modified 1400-04-28T08:38:34+00:00 )
سرطان 28, 1400 13:08 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: آمریکا در حال گره زدن مسائل انسانی به یک هدف سیاسی است
    خطیب‌زاده: آمریکا در حال گره زدن مسائل انسانی به یک هدف سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه مذاکرات برای تبادل زندانیان به صورت جداگانه و موازی در وین انجام شد، تاکید کرد: آنچه آمریکا انجام می‌دهد، گره زدن یک موضوع انسانی با یک هدف سیاسی است.

«سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه احیای برجام به دلیل رویکرد آمریکا با تاخیر روبه‌رو شد، اظهار داشت: حالا باید منتظر باشیم دولت جدید در ایران مستقر شود البته سیاست‌های کلی نظام تغییر نمی‌کند و دولت مجری دستورات نظام است. طبیعی است این گفت‌وگوها در مسیر عادی ادامه یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: لحظه‌ای که دولت آمریکا به تعهدات خود در ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد و ایران راستی‌آزمایی کند، به تعهداتش برمی‌گردد.

خطیب‌زاده درباره تصمیم نهاد قضایی اتحادیه اروپا درباره حجاب تصریح کرد: تصمیمی که از سوی نهاد قضایی اروپایی اعلام شده، شرم‌آور است. وقتی حقوق‌بشر، حقوق اقلیت‌ها و مذاهب به اسلام و مسلمین می‌رسد، در اروپا معنای مضیقی پیدا می‌کند. این تصمیم تبعیض‌آمیز و تبعیض‌ساز است و می‌تواند باعث افزایش گسترش اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان در دامنه اروپا باشد.

خطیب‌زاده همچنین درباره افتتاح سفارت‌های امارات و اسرائیل ابراز داشت: رژیم اشغالگر قدس در حضیض مشروعیت و حضیض شرایط سیاسی و اقتصادی خود است. آنها فکر می‌کنند با این اقدامات می‌تواند مشروعیت برای خود ایجاد کنند. رژیم اشغالگر قدس به عنوان رژیمی که دهه‌ها است، مشغول ترور و ناامنی است، مشروعیتی از این طریق کسب نمی‌کند. مسئولیت ناآرامی‌هایی که در منطقه با حضور اسرائیل مرتب شود، متوجه امارات است.

خطیب زاده: آنچه در مورد برجام باقی مانده تصمیم سیاسی است

کلیدواژه