عقرب 06, 1400 09:34 Asia/Kabul
  • ستاد حقوق بشر ایران: گزارش، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران مردود است
    ستاد حقوق بشر ایران: گزارش، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران مردود است

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای گزارش اخیر جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران را ناعادلانه و سیاسی توصیف کرد و آن را مردود دانست.

به گزارش رادیودری، ستاد حقوق بشر ایران در این بیانیه ارائه گزارش وضعیت حقوق بشر ایران توسط جاوید رحمان، بدون درنظر گرفتن واقعیات موجود و مبتنی بر نگرشی غیرحرفه‌ای، ناعادلانه و سیاسی را مردود دانسته و قویاً محکوم کرد.

ستاد حقوق بشر ایران، انتصاب گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران را یک طرح ناعادلانه و با انگیزه سیاسی توسط کشورهای غربی به ویژه یکی از ناقض‌ترین آنها در حقوق بشر یعنی کانادا و در راستای نگاهی مغرضانه علیه ملّت ایران دانسته و چنین گزارشی را غیر واقعی و غیرمنصفانه می شناسد.

ستاد حقوق بشر ایران تاکید کرد: کشورهای غربی که در کارنامه سیاهشان تأمین منابع مالی، تسلیحات شیمیایی و ابزار و ادوات جنگی زمینی و هوایی را در جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه مردم ایران دارند و عده کثیری را به شهادت رسانده و مجروح کرده‌اند، به ویژه کانادا که بقایای هزاران کودک بومی بی‌گناه به قتل رسیده مدفون در گورهای دسته جمعی را در اثر حفاری‌های اخیر به جهانیان عرضه کرده است، نمی‌توانند مدعی حقوق بشر باشند.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق ملّت در برابر خطر تروریسم را وظیفه خود می‌داند و اقدامات قهرآمیز یکجانبه غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا را که سلامت کودکان، زنان و مردان نیازمند دارو و مراقبت های پزشکی را به مخاطره انداخته است، محکوم و عدم توجّه گزارشگر به این نقض فاحش حقوق بشر را موجب تأسف عمیق می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سکوت گزارشگر در مورد یکی از مهم ترین محورهای نقض حقوق بشر ملّت ایران در طول سال های پس از انقلاب اسلامی یعنی تروریسم، جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای جانبدارانه بودن گزارش وی باقی نمی‌گذارد.

این بیانیه در پایان می افزاید: از جاوید رحمان باید پرسید که آیا ترور مقامات، دانشمندان و شهروندان ایرانی، مصداق نقض حق حیات نیست که نسبت به آنها سکوت اختیار کرده است؟! ترور بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریسم و مدافع راستین حقوق ملّت ایران و ملّت های منطقه، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، از سوی رئیس جمهور سابق رژیم آمریکا، چه جایگاهی در گزارش وی داشته است.

تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران؛ استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر

کلیدواژه