با فروریختن ایران هراسی، جنایات رژیم صهیونیستی و سعودی بیشتر آشکار می شود
(last modified 1395-05-05T05:14:40+00:00 )
اسد 05, 1395 09:44 Asia/Kabul
  • با فروریختن  ایران هراسی، جنایات رژیم صهیونیستی و سعودی بیشتر آشکار می شود

وزیر امور خارجه ایران گفت : امروز جنایات رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیش از پیش در حال آشکار شدن است.

به گزارش خبرنگاراعزامی ایرنا، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم غنا با اشاره به فرو ریختن ایران هراسی در سال های گذشته گفت : ایران هراسی با هزینه بسیار زیاد صهیونیست ها و رژیم سعودی در حال انجام است که این امر جنایات آنان را بیش از گذشته آشکار می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: امروز دنیا به این واقعیت پی برده که خطر وهابیت خطر اصلی است که دنیا را با افراط رو به رو کرده و با فرو ریختن پرده ایران هراسی این جنایت ها کم کم روشن می شود.

وزیرامورخارجه ایران ادامه داد: بدیهی است رژیم صهیونیستی و سعودی که دو رژیم همسو هستند امروز همکاریشان روشن و آشکار شده و دیگر قابل پوشاندن نیست.

ظریف با اشاره به این که سفر به غنا ششمین سفرش به افریقاست، افزود: بزرگترین هیات اقتصادی را در سفر به افریقا به همراه دارد و این نشان دهنده اهمیت ایران به افریقا و بخش خصوصی در این قاره است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: نگاه ما در سیاست خارجی نگاه همه جانبه و سفر به قاره افریقا نشان دهنده این است که ایران سیاست خارجی و اقتصادی متوازنی دارد.

محمدجواد ظریف دور جدید سفر به قاره آفریقا را از روز یکشنبه و در صدر یک هیات سیاسی اقتصادی آغاز کرد که نخستین مقصد ظریف نیجریه بود .

قرار است هیات ایرانی پس از انجام دیدارهای رسمی در غنا در ادامه این دور ازسفر، به کشورهای گینه کوناکری و مالی نیز عزیمت کند.

کلیدواژه