غریب آبادی: فهرست جدید تحریم افراد و نهادهای آمریکایی بزودی اعلام می‌شود
(last modified 1400-09-18T05:15:20+00:00 )
قوس 18, 1400 09:45 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: فهرست جدید تحریم افراد و نهادهای آمریکایی بزودی اعلام می‌شود
    غریب آبادی: فهرست جدید تحریم افراد و نهادهای آمریکایی بزودی اعلام می‌شود

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفت: بزودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی دخیل در نقض جدی حقوق بشر که توسط ایران تحریم می‌شوند، منتشر خواهد شد.

به گزارش رادیودری، «کاظم غریب آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران به دنبال تحریم‌ اخیر برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی توسط آمریکا و به بهانه‌های واهی نقض حقوق بشر، تصریح کرد: این اقدام آمریکا در ادامه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری ضد ملت ایران و استفاده ابزاری از تحریم برای تحقق اهداف سیاسی است.

غریب آبادی گفت: رژیمی که به تعبیر کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل با اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ضد ملت ایران، حقوق بنیادین شهروندان ایرانی را به مخاطره انداخته و دسترسی بیماران به دارو و تجهیزات درمانی را منع کرده، نمی تواند مدعی دفاع از آزادی و حقوق بشر در ایران باشد. 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران با اشاره به اینکه آمریکا در زمینه نحوه رفتار با معترضان و اجتماعات مسالمت آمیز، خود در مقام متهم قرار دارد و باید نسبت به برخورد وحشیانه پلیس این کشور با معترضان داخلی به افکار عمومی جهان پاسخ دهد، افزود: به اذعان کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر، خشونت پلیس آمریکا با جامعه رنگین پوست این کشور به ویژه سیاه‌پوستان، بیانگر نژادپرستی نظام‌مند، سیستماتیک و نهادینه است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در ادامه تصریح کرد: وضعیت اسفبار زندان‌های آمریکا نشان‌دهنده نقض جدی حقوق زندانیان و وضعیت اسفناک زندان‌های این کشور است.

خطیب زاده: تشدید تحریم ها در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی آمریکا است

کلیدواژه