سفارت ایران در کابل: سردار سلیمانی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشورهای اسلامی ایفا کرد
(last modified 1400-10-12T10:25:08+00:00 )
جدی 12, 1400 14:55 Asia/Kabul
  • سفارت ایران در کابل: سردار سلیمانی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشورهای اسلامی ایفا کرد
    سفارت ایران در کابل: سردار سلیمانی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشورهای اسلامی ایفا کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اعلام کرد : سردار شهید سلیمانی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشورهای اسلامی ایفا کرد.

به گزارش رادیو دری ، همزمان با دومین سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز ( یکشنبه )  در بیانیه ای اعلام کرد : سردار سلیمانی « قهرمان مبارزه با تروریسم » بود و بخش زیادی از کارنامه‌ درخشان و اقدامات وی  در منطقه معطوف به جنگ با تروریسم بین‌المللی بوده است.

در این بیانیه آمده است،  نقش سردار سلیمانی در حمایت از اقلیت های مذهبی و نژادی در کشورهای عراق و سوریه در مقابل جنایت های گروه های تکفیری چشمگیر بوده است و نجات اقلیم کردستان عراق از سقوط در برابر حملات داعش و نقش ایشان در شکستن محاصره شهر اربیل، مثال زدنی است.

در بیانیه سفارت ایران در کابل آمده است : سردار سلیمانی نقش با اهمیتی در جلوگیری از تجزیه کشورهای سوریه و عراق به عنوان خطری که می توانست کل منطقه  غرب آسیا  را تحت تاثیر خود قرار دهد، ایفا کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، در این بیانیه  حمله تروریستی به شهید سردار سلیمانی و همراهان وی به ویژه « ابومهدی المهندس » را مصداق آشکار تروریسم دولتی آمریکا و نقض آشکار قواعد و حقوق بین المللی دانست که مسوولیت بین المللی نیز به دنبال دارد.

براساس این بیانیه،  ترور جنایتکارانه سرداران و فرماندهان مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه، در واقع انتقام تروریست‌ها از این سرداران بود که به دست دونالد ترامپ جنایتکار انجام گرفت.

در این بیانیه آمده است،  سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در سالروز شهادت سردار سلیمانی و یارانش یاد آنها را گرامی می دارد و به پاس خدمات گرانقدر آنان در مبارزه با تروریسم به آنان ادای احترام می کند.

بیانیه انجمن دوستی ایران و افغانستان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی

کلیدواژه