حضور معاون سفارت ایران در کابل در جمع زائران افغانستانی در کربلا/تأکید مرتضوی بر پیگیری موضوع ویزای زائران
(last modified 1403-06-08T13:19:13+00:00 )
سنبله 08, 1403 17:49 Asia/Kabul
  • حضور معاون سفارت ایران در کابل در جمع زائران افغانستانی در کربلا
    حضور معاون سفارت ایران در کابل در جمع زائران افغانستانی در کربلا

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع زائران افغانستانی در کربلای معلی درباره مسائل و مشکلات مربوط به ورود زائران پس از اربعین و پذیرایی از آنها گفت وگو کرد.

به گزارش رادیو دری، سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با حضور میان جمعی از زئران افغانستانی در کربلای معلی، مسائل مربوط به تردد، اسکان و پذیرایی آنها را بررسی کرد.

وی در جمع زائران افغانستانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار بست تا زائران افغانستانی اربعین در موعد مقرر در مراسم اربعین حسینی حضور یابند اما برخی مشکلات از جمله تأمین اتوبوس برای انتقال این حجم از زائران و برخی موضوعات در مرز باعث شد تا تعدادی از این عزیزان با تاخیر به مراسم اربعین حسینی امسال برسند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به تعطیلی مواکب اربعینی اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با برخی خیرین ایرانی و غیرایرانی در فاز اول تلاش کردیم تا در مدت یک هفته حدود پنج هزار زائر افغانستانی را که پس از روز اربعین وارد شهر کربلا شدند در بحث اسکان و پذیرایی سه‌وعده‌ای ساماندهی کنیم که با لطف خداوند و عنایت اباعبدالله‌ الحسین این امکان در فضایی آبرومند فراهم شد و امروز با افتخار در خدمت زوار افغانستانی در کربلا هستیم.

معاون سفارت ایران در کابل در این دیدار با اشاره به دغدغه زائران افغانستانی در مورد پایان مدت ویزای زیارتی‌ آنها نیز گفت که سفارت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با جدیت در دستور کار پیگیری خود قرار داده است و از طریق مبادی رسمی هر مورد جدیدی در این رابطه را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

گفتنی است بسیاری از زائرانی که از افغانستان راهی عراق شده‌اند در روزهای پس از اربعین حسینی به این کشور رسیده اند و همچنان مراحل دوم و سوم سفر آنها به افغانستان تا حدود یک‌هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کمترین چالش در سفر اربعین امسال اتباع خارجی مقیم ایران

سند خادم برای زائران افغانستانی اربعین در شهر حمیدیه خوزستان صادر می‌شود

کلیدواژه