ثور 01, 1401 12:09 Asia/Kabul
  • آیت الله نوری همدانی: مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را برباد دادند
    آیت الله نوری همدانی: مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را برباد دادند

یکی از مراجع تقلید در شهر قم در محکومیت اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت قدس شریف و کشتار مردم افغانستان، در پیامی تاکید کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را با توجیه کردن اهانت به قرآن کریم و سکوت در برابر جنایات صهیونیست غاصب و عملیات انتحاری در افغانستان بر باد دادند.

عنصر نژادپرست به نام «راسموس پالودن» رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک، اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد.

این اقدام که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس سوئد  صورت گرفت، موجب واکنش‌های گسترده‌ ای در جهان اسلام شد.

بیت‌المقدس و صحن‌های مسجد الاقصی، نیز  از روز جمعه (15 آوریل)  شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است.

در این درگیری ها دست کم 160 فلسطینی زخمی و بیش از 400 تن دیگر بازداشت شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حسین نوری همدانی،  این مرجع تقلید در  پیام خود آورده است: در ایام لیالی قدر و شهادت مولی متقیان و امام آزادگان امیرالمؤمنین علی علیه السلام  شاهد حوادث غمبار هستیم.

در این پیام آمده است،  مدعیان دروغین حقوق بشر بار دیگر حیثیت خود را با توجیه کردن اهانت به قرآن کریم و سکوت در برابر جنایات صهیونیست غاصب و عملیات انتحاری در افغانستان بر باد دادند.

در ادامه پیام این مرجع تقلید آمده است: امروز بر همه مسلمانان و آزادیخواهان عالم لازم است اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و همچنین از عملکرد رژیم جعلی صهیونیستی اعلام انزجار نمایند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اظهار کنند.

در این پیام همچنین  آمده‌ است: کشتار مردم افغانستان و خصوصاً شیعیان حادثه اخیر نیز بسیار دردناک است و باید محکوم شود.

بر اثر سه انفجار  پی در پی در مقابل یک مدرسه پسرانه، سه شنبه  این هفته  در یکی از محلات شیعیان هزاره در کابل، پایتخت افغانستان، دههاتن کشته و زخمی شدند.

کلیدواژه