رئیس جمهوری ایران: آینده منطقه را مقاومت ملت‌ها و نه میز مذاکره، رقم می‌زند
(last modified 1401-02-18T12:43:48+00:00 )
ثور 18, 1401 17:13 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: آینده منطقه را مقاومت ملت‌ها و نه میز مذاکره، رقم می‌زند
    رئیس جمهوری ایران: آینده منطقه را مقاومت ملت‌ها و نه میز مذاکره، رقم می‌زند

 رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه آینده منطقه و فلسطین را رقم می‌زند، میزهای مذاکره و قراردادهایی مثل "اسلو" و "کمپ دیوید" و "معامله قرن" نیست، بلکه مقاومت ملت‌ها تعیین‌کننده نظم جدید منطقه‌ای است.

به گزارش رادیو دری،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و هیات همراه در تهران با گرامی داشت یاد شهدای مقاومت از سوریه و ایران، از جمله شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» گفت: مجاهدان مقاومت ثابت کردند که قدرتی قابل اتکا برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه از جمله در سوریه هستند.
رئیسی با تاکید بر لزوم احترام تمامی کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، تصریح کرد: زمانی که بعضی سران عرب و غیر عرب منطقه بر سر زمان سقوط حکومت سوریه شرط بندی می‌کردند، ایران در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف از اینکه هنوز بخش‌های مهمی از خاک سوریه در اشغال نیروهای خارجی قرار دارد، افزود: باید تمامی سرزمین سوریه از لوث اشغالگران خارجی آزاد شود.
رئیسی همچنین با تاکید بر تقویت همکاری و هماهنگی بین دو کشور‌ ایران و سوریه در مسائل مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی گفت: اراده و تمایل جدی جمهوری اسلامی ایران ارتقای سطح همکاری ها و روابط با دمشق بخصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری است.
«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز با بیان اینکه کشورش آماده هماهنگی و همکاری‌های گسترده‌ با ایران در عرصه های امنیتی،‌ سیاسی و اقتصادی است بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.
بشار اسد روابط سوریه و ایران را راهبردی دانست و تصریح کرد: تحولات منطقه پس از یک دهه جنگ ضد محور مقاومت، نشان داد که استقامت اثرگذار و نتیجه بخش است.
رئیس جمهوری سوریه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در جنگ ضد تروریسم، افزود: در سال‌های مقاومت و مقابله با تجاوز غربی و تکفیری، ایران تنها کشوری بود که از ابتدا کنار سوریه ایستاد و ملت و دولت سوریه قدردان ملت ایران است و خود را متعهد و مدیون ایران می‌داند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: سوریه در یک جنگ بین‌المللی پیروز شد

کلیدواژه