پیام رهبر معظم انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار
(last modified 1395-09-06T10:39:08+00:00 )
قوس 06, 1395 15:09 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، گروههای جنایتکار تکفیری با دست زدن به انتقام بزدلانه و فجیع، بار دیگر چهره‌ خبیث و مَنیّت پلید خود را به همه نشان دادند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق، روز شنبه در پیامی تصریح کردند، گروههای جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راه‌پیمائی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ خبیث و مَنیّت پلید خود را به همه نشان دادند.

پنجشنبه گذشته بر اثر انفجار یک دستگاه تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه "الشوملی" شهر "الحله" مرکز استان بابل، جنوب بغداد، حدود 100 زائر حسینی شهید و شماری زخمی شدند.شمارزیادی از شهیدان انفجار تروریستی حله  که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت ، ایرانی هستند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند، از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ی مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، تأکید کردند، مسئولان و دست‌اندرکاران داخلی و خارجی از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و همه‌ تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

روز جمعه در حادثه برخورد دو قطار در سمنان واقع در شرق تهران بیش از 40 نفر جان باختند و بیش از 100 نفر زخمی شدند .

 

کلیدواژه