مخالفت مرکز پژوهشهای مجلس ایران با تفکیک دانش آموزان ایرانی از افغان
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران با جداسازی دانش آموزان ایرانی از مهاجران افغانستانی و سایر اتباع خارجی مخالفت کرد.
به گزارش رادیو دری؛ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران در گزارش «تحصیل کودکان مهاجر در ایران» خواستار آن شده است که از جدا کردن اجباری شیفت دانش آموزان مهاجر از شیفت دانش آموزان ایرانی در مدرسههای دو شیفته جلوگیری شود.
براساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس ایران، تعداد دانش آموزان غیرایرانی ثبت نام شده در مدرسههای این کشور از سال ۱۳۸۵، با یک شیب ثابت، رو به افزایش بوده است.
آمارها نشان میدهد در سال تحصیلی ۱۳۹۹ ـ ۱۳۹۸ بیش از ۵۰۳ هزار دانش آموز غیرایرانی در بیش از ۲۸ هزار مدرسه این کشور ثبت نام شده بودند.
این در حالی است که وبگاه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پیشتر از حضور بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی افغانستانی در ایران خبر داده بود.
تا حدود سال ۹۴ تنها دانش آموزان دارای مدرک اقامت قانونی با پرداخت هزینهها، حق تحصیل در مدرسههای ایران را داشتند اما رهبر انقلاب اسلامی دستور داد هیچ یک از کودکان مهاجر از تحصیل بازنمانند.
دانش آموزان مهاجر افغانستانی بدون هیچ مشکلی در مدارس ایران پذیرفته می شوند