اسد 04, 1401 13:19 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دوربین‌های برجامی آژانس جمع‌آوری و پلمب شده‌اند
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دوربین‌های برجامی آژانس جمع‌آوری و پلمب شده‌اند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، تاکید کرد: دوربین‌های برجامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمع‌آوری و پلمب شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، "  محمد اسلامی " رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دوربین‌های برجامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  را سازمان انرژی اتمی ایران  جمع‌ و پلمب کرده است  و در تأسیسات نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی  افزود : ۲۰ سال است که این کشورها به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زنند، و هر روز یک جای جدید را آدرس داده‌اند.

"  محمد اسلامی " همچنین گفت : به‌ صورت مرتب پرونده  ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده اند  و علیه کشور  قطعنامه وضع کرده و تحریم اعمال کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان  کرد:  اساس پذیرش جمهوری اسلامی ایران در برجام، این بوده است که رفع اتهامات صورت گیرد و اعتمادسازی شود و جمهوری اسلامی پذیرفته که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند، ظرفیت و سرعت حرکت خود را کاهش دهد تا اعتمادسازی اتفاق بیفتد، اما طرف مقابل پایبند نبوده است.

به گفته اسلامی :  دوربین‌های برجامی با هدف رفع اتهامات نصب شد و اگر قرار بود اتهامات پابرجا بماند، دلیلی نداشت تا دوربین‌های برجامی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  گفت : شاهد به‌ اصطلاح نوعی«لفاظی» از سوی طرف مقابل هستیم در حالی‌که باید گفت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پنهان‌کاری نداشته است و هیچ زمانی در زمینه غنی سازی خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با آژانس اقدام نکرده‌ایم و ایجاد ظرفیت آب‌سنگین و همه زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران با هماهنگی آژانس و تحت نظارت آن‌ها بوده و اکنون نیز این نظارت وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دوربین‌ها فراپادمانی فعلا روشن نمی‌شوند

کلیدواژه