اسد 05, 1401 07:38 Asia/Kabul
  • ایران: انفعال شورای امنیت، رژیم اسرائیل را برای تداوم جنایت گستاخ‌تر کرده است
    ایران: انفعال شورای امنیت، رژیم اسرائیل را برای تداوم جنایت گستاخ‌تر کرده است

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، انفعال و سکوت شورای امنیت این سازمان در برابر جنایات و تجاوزهای رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و کشورهای منطقه را دلیل ادامه این اقدامات بدخواهانه دانست.

به گزارش رادیو دری، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین اظهار کرد، براساس گزارش سازمان ملل، رژیم اسرائیل همچنان به کشتار مردم بی گناه فلسطین از جمله زنان و کودکان، تصرف و تخریب خانه های فلسطینی ها، بیرون راندن اجباری فلسطینی ها از خانه هایشان و شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه می دهد.

ارشادی به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حفاظت از کودکان در درگیری های مسلحانه نیز اشاره کرد و افزود، بر اساس این گزارش، رژیم اسرائیل سیستماتیک ترین و آشکارترین نقض حقوق کودکان را در غرب آسیا مرتکب شده و در سال  گذشته ۸۶ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و ۶۳۷ کودک دیگر را زندانی کرده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین با بیان اینکه وضعیت انسانی در غزه غم انگیز است اظهار کرد، ادامه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و طبق حقوق بین الملل، محاصره باید فورا و به طور کامل برداشته شود.

ارشادی همچنین با اشاره به شرارت های رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا گفت، این رژیم به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از طریق اشغال طولانی مدت جولان سوریه و همچنین حملات متعدد علیه اهداف و زیرساخت های غیرنظامی در داخل سوریه از جمله حملات تروریستی اخیر علیه فرودگاه بین المللی دمشق در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ /  20 جوزا 1401 ادامه می دهد.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد، رژیم اسرائیل همچنین با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل، به‌ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به اشغال و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان ادامه می‌دهد.

ارشادی گفت، انفعال و سکوت شورای امنیت، رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات و اقدامات بدخواهانه خود علیه کشورهای منطقه گستاخ تر کرده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین با بیان اینکه سلاح های کشتار جمعی در دست رژیم صهیونیستی، امنیت منطقه را تهدید می‌کند اظهار کرد، رژیم اسرائیل از پایبندی به رژیم‌های خلع سلاح یا کنترل سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین درخواست‌های مکرر بین‌المللی برای پیوستن به معاهده منع اشاعه، پذیرش موافقت‌نامه جامع پادمان و ارائه برنامه‌های هسته‌ای خود به بازرسی‌های آژانس امتناع کرده است.

ارشادی تاکید کرد، زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت، رژیم اسرائیل را محکوم کرده و آن را مجبور به پایبندی به رژیم های بین المللی منع سلاح های کشتار جمعی کند.

ارشادی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد: تحریم های یکجانبه نقض منشور ملل متحد است

کلیدواژه