اسد 26, 1401 09:22 Asia/Kabul
  • نحوه خروج اتباع خارجی از ایران برای شرکت در مراسم اربعین مشخص شد
    نحوه خروج اتباع خارجی از ایران برای شرکت در مراسم اربعین مشخص شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ایران گفت: اتباع کشورهای همسایه ایران که داوطلب زیارت اربعین هستند در صورت ورود از مرزهای جنوب شرقی کشورمان باید از مرز شلمچه راهی عراق شوند.

به گزارش رادیو دری؛ " سید مجید میراحمدی" رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران در مورد چگونگی ورود و خروج اتباع همسایگان شرقی ایران برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین افزود: مقرر شده است اتباعی که از جنوب شرق ایران برای زیارت عتبات عالیات در عراق مشرف می‌ شوند از مرز شلمچه در استان خوزستان و اتباع سایر کشور‌ها از مرز خسروی در استان کرمانشاه استفاده کنند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌ اند و پیش بینی بر این است که  حدود  ۵ میلیون زائر حسینی در اربعین امسال عازم حرم حضرت سید الشهدا(ع) شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران اظهار کرد : مسوولان عراقی برای مرز مهران در استان ایلام در غرب ایران، برای عبور روزانه ۲۰۰ هزار زائر برنامه ریزی کرده اند که تلاش می کنیم در ایام پیش رو، این رقم را افزایش دهیم.

میراحمدی درباره چگونگی کنترل واکسن کرونا هم گفت: کنترل تزریق واکسن در مرز‌ها با داشتن کارت تزریق واکسن یا تصویر این کارت در موبایل انجام می شود.

وی تاکید کرد: مبنای واکسن هم ۲ دُز و افرادی که ۶ ماه از دز دومشان گذشته است، باید دز یادآور تزریق کرده باشند.

۶ هزار افغانستانی در خراسان رضوی برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند

مرز دوغارون آماده تردد زائران اربعین حسینی(ع) از افغانستان

 

کلیدواژه