میزان 02, 1401 12:16 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: آمریکا با سابقه ننگین حقوق بشری به موعظه جهان می‌نشیند!
    وزارت خارجه ایران: آمریکا با سابقه ننگین حقوق بشری به موعظه جهان می‌نشیند!

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به توئیت وزیر خارجه آمریکا نوشت: آمریکا با آن سابقه ننگین حقوق بشری در داخل و خارج از آن کشور، چطور به خود جرأت داده و خود را در موضع برتر اخلاقی می‌بیند و به موعظه جهان می‌نشیند؟

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پیامی توئیتری به توئیت «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره اغتشاشات اخیر ایران واکنش نشان داد و نوشت: بلینکن باید به یاد داشته باشد که او وزیر امورخارجه کشوری است که پلیس آن تنها در ۹ ماه ۷۳۰ نفر را که بسیاری از آن‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند به ضرب گلوله کشته است.

کنعانی سه‌شنبه شب (۲۰ سپتامبر) نیز در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا  و تعدادی از کشورها در خصوص درگذشت بانو «مهسا امینی» ضمن تسلیت به پدر و مادر و خانواده داغدارش، مواضع مداخله‌جویانه خارجی در مورد این حادثه تأسف‌بار را محکوم و به این کشورها توصیه کرد از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: کشورهایی که با سابقه طولانی جنگ‌افروزی و خشونت در سراسر جهان شناخته شده‌اند، از وجاهت و مشروعیتی برخوردار نیستند که دیگران را در مورد حقوق بشر موعظه کنند.

کنعانی افزود: دولت آمریکا با تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی، بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران است و نمی‌تواند با طرح ادعاهای اثبات نشده و مواضع فریبکارانه، خود را غمخوار و حامی مردم ایران نشان دهد.

خطیب جمعه تهران : دشمنان مردم در پی اغتشاش هستند

مردم ایران حرکات هنجارشکنانه اخیر را در شهرهای مختلف محکوم کردند

کلیدواژه