میزان 14, 1401 19:07 Asia/Kabul
  • ایران با کشورهای حاشیه‌ خزر وارد مبادله با پول‌های ملی می‌شود
    ایران با کشورهای حاشیه‌ خزر وارد مبادله با پول‌های ملی می‌شود

وزیر اموراقتصادی و دارایی ایران از مذاکره با کشورهای حاشیه دریای خزر برای استفاده از پول ملی در مبادلات اقتصادی و تجاری خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ «احسان خاندوزی» وزیر اموراقتصادی و دارایی ایران در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون ایران در حاشیه دومین مجمع اقتصادی دریای خزر در مسکو افزود: افزایش ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال جنوب، افزایش سواپ نفت و گاز، ایجاد مسیر سبز گمرکی و تسویه با پول‌های ملی، مهمترین موضوعات مورد علاقه پنج کشور ساحلی دریای خزر برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی است.

خاندوزی افزود: درباره سرعت بخشیدن به مسیرهای خط آهن شرق و غرب دریای خزر، چه از ورودی اینچه برون و از ورودی آستارا اجماع نظر جدی انجام شد و قرار داد و پیش قراردادهایی که لازم بود آماده شود، در این زمینه در دست تهیه است.

دومین نشست دو روزه مجمع اقتصادی خزر با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیران چهار کشور ساحلی ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و روسیه ، چهارشنبه و پنج شنبه (پنجم و ششم اکتبر) در مسکو برگزار شد.

نخستین مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر سال 2019 با حضور پنج کشور عضو یعنی ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در منطقه گردشگری آوازه ترکمنستان برگزار شد.

اجلاس کشورهای حاشیه خزر؛ معاون اول رئیس جمهوری ایران وارد مسکو شد

کلیدواژه