میزان 15, 1401 11:08 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران : جمهوری اسلامی ایران از راهکار سیاسی برای حل بحران اوکراین حمایت می کند
    وزیر امور خارجه ایران : جمهوری اسلامی ایران از راهکار سیاسی برای حل بحران اوکراین حمایت می کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایرلند تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران از راهکار سیاسی برای حل بحران اوکراین حمایت می کند.

در تماس تلفنی روز  ( پنجشنبه )  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  و سیمون کاونی وزیر امور خارجه ایرلند، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، مذاکرات لغو تحریم ها، حوادث اخیر ایران  و سوء استفاده آشوبگران و اغتشاش گران  مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری، امیرعبداللهیان در این گفت وگو بار دیگر شایعات مربوط به فروش پهپاد و سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین را قویا تکذیب کرد و بر مواضع جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین از طریق سیاسی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در مورد تحولات داخلی ایران نیز گفت :  بزودی گزارش علمی، فنی و دقیق پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ مرحوم مهسا امینی منتشر می شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به رفتار دوگانه غرب در قبال حقوق زنان و حقوق بشر افزود: توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران  از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اکنون زنان در بخش های مختلف دانشگاهی، علمی، پزشکی، آموزشی ، اداری و فناوری در حال ایفای نقش بسیار موثری می باشند.

امیرعبداللهیان افزود:  برخی اغتشاش گران با هدایت خارجی و تحریک شبکه های تلویزیونی خارجی، اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس با سلاح گرم و سرد کردند که مردم از پلیس انتظار دارند امنیت آنان را در مقابل این افراد حفظ نماید و پلیس با دقت، رعایت حقوق انسانی، اقتدار و اعتماد مردمی به حفظ امنیت مبادرت ورزید.

وزیر امور خارجه  تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با تروریسم به برخورد قاطع با تحریکات و اقدامات گروه های تروریستی ادامه خواهد کرد.

امیرعبداللهیان همچنین گفت : در حوادث داخلی آمریکا و ماجرای اشغال کنگره، مدتها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد و حتی صفحات شخصی مجازی رئیس جمهور وقت آمریکا با توجیه امنیت ملی بسته شد.

سیمون کاونی نیز در این‌گفت وگوی تلفنی، از پیشرفت های صورت گرفته در مذاکرات لغو تحریم ها استقبال کرد و گفت : حصول توافق به نفع تمام طرف هاست.

وزیر امور خارجه ایرلند درخصوص اغتشاشات نیز خاطرنشان کرد: توجه جمهوری اسلامی  ایران به مطالبات مسالمت آمیز مردم  از اهمیت برخوردار است.

امیرعبداللهیان: اگر اتحادیه اروپا اقدام سیاسی شتابزده ای بکند، پاسخ متقابل می‌دهیم

کلیدواژه