رئیسی: سخنان بایدن بار دیگر دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق انسان و صلح را اثبات کرد
(last modified 1401-07-25T04:06:05+00:00 )
میزان 25, 1401 08:36 Asia/Kabul
  • رئیسی: سخنان بایدن بار دیگر دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق انسان و صلح را اثبات کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به شیطنت اخیر آمریکا گفت، اظهارنظرهای رئیس جمهور آمریکا در حمایت از آشوب، ترور و ناامنی در ایران بار دیگر دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق انسان و امنیت و صلح را اثبات کرد.

بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی، بار دیگر موجب شد تا دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران از آن به مثابه فرصتی برای مداخله در امور داخلی ایران و نیز تحریک هر چه بیشتر آشوب ها استفاده کنند.

در اغتشاشات اخیر، سران سیاسی آمریکا و بعضا اروپا، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب، از یک رخدادِ غم انگیزِ در حال بررسی سوء استفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از نحوه واکنش ایرانی‌ها به مرگ «مهسا امینی»، "حیرت‌زده" شده است.

بایدن همچنین مدعی شد این تظاهرات‌ها "چیزی را بیدار کرده که تا مدت‌های بسیار بسیار طولانی خاموش نخواهد شد."

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه روز (یکشنبه) هیات دولت با اشاره به اینکه در ریشه‌یابی بیشتر خرابکاری‌ها، ترورها و اغتشاشات منطقه می‌توان نقش و شیطنت آمریکا را یافت، تصریح کرد، ۷۰ سال حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین و همچنین دو دهه تجاوز و جنگ‌افروزی خود آمریکایی‌ها در افغانستان مصادیقی از اقدامات شیطان بزرگ است.

رئیسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر حرکت خوب، نوآورانه و خلاقانه ملت ایران احساس خشم و از کاستی‌ها یا مشکلات و همچنین از ناامنی‌ها، احساس شعف و خوشحالی دارند افزود، ملت بصیر ایران دشمن و ترفندهایش را به خوبی می‌شناسد و اینبار هم او را در رسیدن به هدفش ناکام می‌گذارد و راه رشد و پیشرفت را با قوت و عزت ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، امیدآفرینی در جامعه با سخنان متقن، قابل دفاع، وحدت آفرین را وظیفه و مأموریت خطیر و اصلی اعضای دولت عنوان کرد و گفت، دشمن در حوادث اخیر به دنبال القای یأس و ناامیدی است و باید با اقدامات موثر برای پیشبرد امور و حل مشکلات مردم با این توطئه دشمن مقابله کرد.

وزارت خارجه ایران: اغتشاشات اخیر، دوستان و دشمنان ما را بهتر شناساند

کلیدواژه