میزان 26, 1401 10:50 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: حامیان تروریست‌ها، ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته اند
    غریب آبادی: حامیان تروریست‌ها، ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته اند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در واکنش به اقدام تحریمی اتحادیه اروپا، گفت: متاسفانه حامیان تروریست‌ها، ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته اند.

شورای وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا دوشنبه 25 میزان، یازده شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.
به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران، در واکنش به تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری ضد برخی افراد و نهادهای ایرانی، در توئیتی نوشت: در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا بطور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷هزار  ایرانی بی گناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متأسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند!
بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ «مهسا امینی»  بار دیگر موجب شد تا دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران از آن به مثابه فرصتی برای مداخله در امور داخلی ایران و نیز تحریک هر چه بیشتر آشوب ها استفاده کنند.
در اغتشاشات اخیر، سران سیاسی آمریکا و بعضاً اروپا، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب، از یک رخدادِ غم انگیزِ در حال بررسی سوء استفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند، درحالیکه میلیونها نفر از ملت ایران در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش حضور یافتند.

 ایران به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای اروپایی اعمال خواهد کرد

کلیدواژه