عقرب 11, 1401 18:20 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان : ایران و سوریه در عرصه های منطقه ای و بین المللی دوست و برادر هستند
    امیرعبداللهیان : ایران و سوریه در عرصه های منطقه ای و بین المللی دوست و برادر هستند

وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد : ایران و سوریه در عرصه های منطقه ای و بین المللی و در هماهنگی کشور دوست و برادر هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز ( چهارشنبه )  در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه گفت: هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به منظور آغاز گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روزهای آینده به وین اعزام می‌ شود. 

به گزارش رادیو دری، " حسین امیر عبداللهیان "  در نشست خبری با فیصل المقداد، همتای سوری خود  گفت: در یکسال گذشته حجم تبادل تجاری دو کشور افزایش داشته است و  امروز در در مورد همکاری های اقتصادی و تجاری مشورت های لازم را داشتیم. 

وزیر امور خارجه افزود :  تمام گفت وگوها ناظر بر این است که بتوانیم بخش خصوصی و دولتی را بیش از گذشته تشویق کنیم که بتوانند در راستای بی اثر کردن تحریم ها بیش از بیش مورد توجه قرار بگیرد.

حسین امیر عبداللهیان  همچنین گفت :  با  وزیر امور خارجه سوریه  در مورد منشور سازمان ملل که شنبه آینده با مشارکت ۱۸ کشور گفت و گو کردیم که به مدت یک روز در تهران در برگزار می‌شود این همایش در مورد تحریم ها و مقابله با یکجانبه گرایی است که میزبانی آن بر عهده ایران است.

در ادامه فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه نیز  گفت: این سفر برای این است که تاکید کنیم که در کنار رهبری و ملت ایران در مقابل تهاجم آمریکا و اسرائیل و اقداماتی که آن ها برای هدف قرار دادن ایران و مسائل منطقه و ایران انجام شود، هستیم.

وزیر خارجه سوریه افزود :   حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم و اعتقاد داریم ایران در طول مذاکرات صادق بوده و امیدواریم کشورهای غربی از مواضع غیرصادقانه دست بکشند.

وزیر خارجه سوریه،  در مورد حضور تروریست ها در سوریه نیز گفت: نفاق و دورویی و باج خواهی که مبنای سیاست کشورهای غربی است که  موجب پیداش این گروه تروریستی شده است و داعش از دامن آمریکا و اسرائیل به وجود آمد.

کلیدواژه