عقرب 25, 1401 08:48 Asia/Kabul
  • رئیسی: وجود ظرفیت‌های متنوع، همکاری با ایران را برای ملت‌ها مفید می کند
    رئیسی: وجود ظرفیت‌های متنوع، همکاری با ایران را برای ملت‌ها مفید می کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار هیئت عالیرتبه ونزوئلایی گفت، ظرفیت‌های متنوع و گسترده اقتصادی، علمی و انرژی، همکاری‌ دو و چند جانبه با ایران را برای ملت‌ها مفید می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «معاون رئیس جمهور و وزیر علوم»، «وزیر حمل و نقل» و «وزیر کشاورزی و اراضی» ونزوئلا در تهران، از روند روبه پیشرفت روابط تهران - کاراکاس در همه حوزه‌ها بویژه برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

رئیسی با تقدیر از مقاومت ملت ونزوئلا در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، اظهار کرد، آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با تهدید و تحریم می‌توانند ملت‌ها را متوقف کنند اما ایستادگی ملت‌های مستقل آنها را وادار به عقب نشینی کرد و یک بار دیگر اثبات کرد که مقاومت و همکاری تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های غرب است.

رامون بلاسکز وزیرحمل و نقل ونزوئلا نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا پس از وقفه ای هشت ساله گفت، در مذاکرات انجام شده به توافقات خوبی برای گسترش همکاری در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی، انرژی و فناوری دست یافتیم .

بلاسکز نتایج مذاکرات انجام شده را برای گسترش روابط تجاری تهران-کاراکاس مهم دانست و از تقویت همکاری‌های علمی-آموزشی ایران و ونزوئلا استقبال کرد.

رئیسی: همکاری کشورهای مستقل،‌ قاطعانه‌ ترین پاسخ به استراتژی بی‌‌ثبات‌ سازی آمریکایی هاست

کلیدواژه