قوس 12, 1401 08:44 Asia/Kabul
  • سفیر ایران: بحران‌های جهانی نباید موجب غفلت از مشکلات مهاجران افغان در ایران شود
    سفیر ایران: بحران‌های جهانی نباید موجب غفلت از مشکلات مهاجران افغان در ایران شود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو گفت: بحران‌های جدید بشری نباید باعث غفلت از مشکلات مهاجران افغان در ایران شود.

به گزارش رادیو دری، «علی بحرینی»سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو در نشست شورای سازمان بین‌المللی مهاجرت افزود: وضعیت کنونی در افغانستان به خوبی نشان می‌دهد که بلندپروازی‌های برخی کشورهای ثروتمند و مداخلات نظامی فراقاره‌ای آن‌ها، زندگی مهاجران در کشورهای مبدأ و گذار جوامع میزبان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است.

بحرینی با انتقاد از سازمان‌های بین‌المللی به دلیل توجه نکردن به وضعیت وخیم بشری که در سالیان طولانی، بهبود نیافته است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته، با وجود تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به مهاجران افغان فروگذار نکرده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران ثبت نام شده‌اند که ۳۸۰ هزار نفر از این جمعیت، اتباع بدون مدرک افغان در ایران هستند.

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، همچنین در چارچوب مقابله با بی تابعیتی، بیش از ۱۰ هزار فرزند مادران ایرانی و پدران غیر ایرانی از تابعیت ایرانی برخوردار شده و ایران منابع محدود خود را با مهاجران به اشتراک گذاشته‌است.
صد و سیزدهمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی مهاجرت با حضور مقامات عالی رتبه و نمایندگان کشورهای عضو این سازمان در ژنو برگزار شد.
جمهوری اسلامی ایران از سال 2001 به عضویت دائم سازمان بین‌المللی مهاجرت و شورای این سازمان در آمده است.

ثبت نام بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز مهاجر افغان در مدارس ایران

قدردانی طالبان از مهمان نوازی ایران در قبال مهاجران افغان

پذیرایی ایران از 45 درصد مهاجران افغان در جهان

کلیدواژه