قوس 21, 1401 19:45 Asia/Kabul
  • درخواست ایران از مقامات طالبان: زمینه را برای بازگشت مهاجران افغان فراهم کنید
    درخواست ایران از مقامات طالبان: زمینه را برای بازگشت مهاجران افغان فراهم کنید

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران از هیات حاکمه افغانستان خواست شرایط مناسب را برای بازگشت مهاجران افغان و آوارگان تازه وارد به خاک ایران را در وطن شان فراهم کنند.

به گزارش رادیو دری، صادق رضادوست امروز در هشتمین نشست کمیته راهبری چهارجانبه در تهران که به مسائل پناهندگان افغان اختصاص دارد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و تحریم های ظالمانه غربی ها، این کشور دیگر توان نگهداری مهاجران و ارائه خدمات به آنها را  ندارد.

وی همچنین  تعامل بیشتر نهادها و مراجع بین المللی در امور پناهندگان را با ایران خواستار شد.

در ادامه اندریکا راتواته مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: سیاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همواره بر حمایت از کشورهای مهاجرپذیر مانند جمهوری اسلامی ایران بوده است که سالیان اخیر پذیرای پناهندگان و مهاجران به خصوص اتباع افغانستانی بوده است.

اندریکا افزود: به دنبال جذب اعتبارات و کمک های مالی از مجامع بین المللی برای کمک به آوارگان و پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران هستیم و تلاش می کنیم که این اعتبارات را افزایش دهیم .

مولوی عبدالرحمن راشد معاون وزیر امور مهاجران افغانستان نیز در این نشست اطمینان داد که درخواست های جمهوری اسلامی ایران را به حکومت مرکزی منتقل خواهد کرد تا کشور افغانستان آماده جذب آوارگان و پناهندگان از کشورهای هم‌جوار شود.

وی همچنین از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر مهمان نوازی از افغان‌ها قدردانی کرد.

نشست چهارجانبه بررسی مشکلات مهاجران افغانستانی در تهران ؛ امروز

قدردانی طالبان از مهمان نوازی ایران در قبال مهاجران افغان

کلیدواژه