قوس 27, 1401 19:37 Asia/Kabul
  • قالیباف : آمریکا با هر کشوری که مقابلش بایستد از اهرم تحریم استفاده می‌کند
    قالیباف : آمریکا با هر کشوری که مقابلش بایستد از اهرم تحریم استفاده می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه تاکید کرد : آمریکایی‌ها منافع خود را می‌خواهند و با هر کشوری که مقابل آن‌ها بایستد از اهرم تحریم استفاده و همیشه تلاش می‌کنند تا در امور داخلی کشورهای انقلابی دخالت کنند.

به گزارش رادیو دری، "محمد باقر قالیباف"  رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، امروز ( یکشنبه )  در دیدار با   " دنیس مونکادا  " وزیر خارجه نیکاراگوئه با تشکر از مواضع نیکاراگوئه از ایران  در سطح بین‌المللی گفت: باید مقدمات همکاری‌های بیشتر دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، انرژی و فناوری را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : این موضوع برای ایران و نیکاراگوئه ویژه‌تر است زیرا هر دو ضد امپریالیسم و ضد آمریکا هستیم و در حال حاضر هر دو کشور مورد تحریم ظالمانه آمریکا قرار دارند و این موضوع زمینه مشترک برای همکاری‌هایی است که منافع ملی هر دو کشور را تأمین کند.

قالیباف همچنین گفت: آمریکایی‌ها منافع خود را می‌ خواهند و با هر کشوری که در مقابل آن‌ ها بایستد از اهرم تحریم استفاده و همیشه تلاش می‌کنند تا در امور داخلی کشورهای انقلابی دخالت کنند.  

وزیر خارجه نیکاراگوئه،  نیز در  این دیدار گفت :  کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اهمیت بسیار زیادی دارد و در حال مهیا کردن شرایط برای تشکیل این کمیسیون هستیم زیرا جهش در روابط را به همراه خواهد داشت. 

" دنیس مونکادا "  با بیان اینکه در دوران مبارزه با امپریالیسم،  با پیروزی‌های خود به یکدیگر بازخورد متقابلی می‌دادیم تصریح کرد: مبارزه با امپریالیسم چارچوب تاریخی، فکری، سیاسی و برادرانه‌ای است که اساس روابط ایران و نیکاراگوئه  را شکل داده و حفظ می‌کند. 

قالیباف: عاقبت مستکبرین با تمام قدرت نظامی و رسانه ای تسلیم اراده ملت ها خواهند شد

کلیدواژه