جدی 03, 1401 12:43 Asia/Kabul
  • سندی دیگر بر ضدیت غرب با آزادی اطلاعات؛ دامنه دات کام سایت پارس تودی حذف شد
    سندی دیگر بر ضدیت غرب با آزادی اطلاعات؛ دامنه دات کام سایت پارس تودی حذف شد

در اقدامی خلاف آزادی انتشار اطلاعات، به بهانه تحریم های ظالمانه و یکجانبه، وب سایت خبری-فرهنگی پارس تودی که به 25 زبان در حال خدمت رسانی به مخاطبان خود با دامنه پارس تودی دات کام (parstoday.com) بود، توقیف شد.

به گزارش رادیو دری؛ در روزهای اخیر، پایگاه خبری-فرهنگی چندزبانه parstoday با دامنه دات کام از دسترس خیل عظیم مخاطبان آن در سراسر جهان خارج شده است.

شرکت ارائه دهنده دامنه دات کام اعلام کرده به علت آنکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران IRIB تحت تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا قرار دارد، خدمت رسانی به دامنه پارس تودی را متوقف کرده است.

در همین  زمینه، معاونت برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد وب سایت "پارس تودی" از این پس به همه زبانها با دامنه "دات آی آر" و به نشانی parstoday.ir درسراسر جهان در دسترس خواهد بود.

پایگاه خبری، فرهنگی و رادیویی پارس تودی از سال 2015 به 25 زبان از جمله ژاپنی، انگلیسی، چینی، فرانسه و.. بصورت 24 ساعته اخبار و مطالب متنوع چند رسانه ای را برای مخاطبان و کاربران خود در سراسر جهان منتشر می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم رویکردهای دوگانه دولت این کشور و دیپلماسی توام با فشار و تحریم، 16 نوامبر رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چند خبرنگار این رسانه را تحریم کرد.

همچنین در پی اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه ماهواره‌ای "یوتل‌ست"  پنج‌شنبه 22 دسامبر اعلام کرد: پخش تمام شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی وابسته به این سازمان را متوقف کرده است.

در همین حال، ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در توئیتی نوشت: تحریم صدا و سیما⁩ و شبکه خبری انگلیسی زبان "پرس تی وی⁩" به‌ منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکا و باز گذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی ضد ملت ایران است؛ جنایات آمریکا ضد ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.

آمریکا شش شخصیت حقیقی صدا و سیما را تحریم کرد

بیانیه صدا و سیما در محکومیت اقدام آمریکا در توقیف دامنه‌های اینترنتی رسانه‌ای

کلیدواژه