جدی 07, 1401 13:50 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: با مشتقات آب سنگین دارو تولید می‌شود
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: با مشتقات آب سنگین دارو تولید می‌شود

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید دارو با مشتقات آب سنگین هم در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران از تولید رادیو داروها به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم و اقدامات محوری سازمان انرژی اتمی ایران خبرداد و گفت: سالانه یک میلیون بیمار از این ظرفیت در حال استفاده هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فقط شرکت ایرانی تولید رادیو دارو در دنیا تحریم است که این مسأله نشان می‌دهد جان مردم برای تحریم کنندگان هیچ ارزشی ندارد، افزود: پیام مهم این مسأله آن است که جان مردم برای تحریم کنندگان هیچ ارزشی ندارد و پیوسته در حال تحریم هستند و اگر چرخه سوخت هسته‌ای در ایران نبود، تولید رادیو دارو میسر نمی شد.
اسلامی هچنین از ابراز تمایل طرف‌های مقابل برای از سرگیری دوباره مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه ایران خبر داد.
آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران هشتم اوت  ۲۰۲۲ پس از چهار روز مذاکره در شهر وین پایان یافت.
برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.
قریب به اتفاق کشورهای شرکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات بودند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی باقی مانده است.
جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق وجود دارد.

کلیدواژه