جدی 18, 1401 18:31 Asia/Kabul
  • قالیباف: مجمع مجالس آسیایی فرصتی برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه است
    قالیباف: مجمع مجالس آسیایی فرصتی برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، برگزاری سیزدهمین دوره اجلاس مجمع مجالس آسیایی(APA) در ترکیه را فرصتی برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه عنوان کرد.

سیزدهمین دوره اجلاس مجمع مجالس آسیایی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی در سطح آسیا در روزهای دوشنبه و سه شنبه به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود که در آن ۷ کشور در سطح رئیس مجلس و ۴ کشور در سطح نایب رئیس در آن شرکت می‌کنند.

همچنین مقامات ارشد و عالیرتبه پارلمانی ۲۵ کشور آسیایی نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت که در نوع خود بی سابقه بوده و حاکی از اثرگذاری APA است.

به گزارش رادیو دری، ‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه پیش از عزیمت به ترکیه برای حضور در سیزدهمین دوره اجلاس مجمع مجالس آسیایی(APA)، در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت که بنا به دعوت رئیس مجلس ترکیه به این کشور سفر می‌کند و قرار است مجمع مجالس آسیایی با ۴۴ عضو برگزار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود، این اجلاس فرصتی برای گفت و گو میان همه کشورهای آسیایی است؛ به ویژه در شرایط حساس امروز، جهان برای ارتقای صلح و ثبات و حساسیتی که قاره آسیا و نقشی که این قاره در آینده جهان دارد، این اجلاس بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

قالیباف با اشاره به فرصت دیدارهای چندجانبه، دو جانبه و نشستی سه جانبه میان ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در حاشیه این اجلاس اظهار کرد، اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همکاری با همسایگان است و همکاری میان این سه کشور هم در روابط دو جانبه و هم در روابط منطقه‌ای بسیار حساس و کلیدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، ثبات منطقه در گروی همکاری کشورهای منطقه است و هرچقدر انسجام، همکاری و توسعه روابط میان کشورهای منطقه به ویژه این سه کشور افزایش یابد، طبیعتا از مداخلات خارجی در منطقه جلوگیری خواهد شد.

 

کلیدواژه