دلو 01, 1401 09:38 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت اطلاعات ایران درباره واکنش دیوانه وار انگلیس به اعدام \
    بیانیه وزارت اطلاعات ایران درباره واکنش دیوانه وار انگلیس به اعدام \"علیرضا اکبری\"

وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای با اشاره به واکنش عصبی و دیوانه وار انگلیس به اجرای حکم اعدام یکی از مهم‌ترین عناصر نفوذی این کشور در ایران تصریح کرد: با این ضربه، حیثیت و اعتبار مدعی قدیمی‌ترین سرویس جاسوسی نزد افکار عمومی و سازمان‌های اطلاعاتی جهان فرو ریخت.

حکم علیرضا اکبری،  دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود هفته گذشته اجرا شد. 

به گزارش رادیو دری؛ در بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات ایران آمده است درپی موفقیت نیروهای امنیتی در شناسایی و بازداشت  یکی از مهم‌ترین جاسوس‌ها و عناصر نفوذی رژیم انگلیس خبیث و سپس محاکمه و اجرای حکم قانونی درباره وی، شاهد واکنش عصبی و دیوانه‌وار دولت انگلیس بودیم.

این بیانیه می افزاید: این واکنشِ مهارگسیخته و خارج از عرف دولت‌مردان انگلیسی، ناشی از دلایل روشنی است که بر صاحب‌نظران حوزه‌های سیاسی و امنیتی پوشیده نیست.

وزارت اطلاعات ایران تاکید کرده است: با این ضربه، حیثیت و اعتبار مدعی قدیمی‌ترین سرویس جاسوسی نزد افکار عمومی و سازمان‌های اطلاعاتی جهان و برای سایر جاسوس های آن دستگاه اطلاعاتی، فرو ریخته و سبب بروز چالش‌های اساسی در انگیزه افسران اطلاعاتی و جاسوس های آنان شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ابهت دستگاه اطلاعاتی انگلیس و حاشیه‌ امنِ جاسوس های آن شکسته شد و افسران اطلاعاتی آن سازمان با این چالش مواجه‌اند که از این پس، چگونه باید آبرو و اعتبار خود را نزد عوامل خویش، ترمیم کنند.

وزارت اطلاعات ایران تصریح کرده است: این پیروزی به قدری بی‌سابقه است که موجب حیرت آگاهان و صاحب‌نظران امور اطلاعاتی شده و در همین مدت کوتاه از رسانه‌ای شدن موضوع، درخواست‌های متعددی برای تشریح تجارب این پرونده از سوی برخی سرویس‌های اطلاعاتی دریافت شده است.

این بیانیه یادآور شده است که  اشک تمساح غربی‌ها برای اکبری در شرایطی است که نهادهای نظامی ایران همواره هدف تهاجم رسانه‌ای و اطلاعاتی کشورهای غربی بوده است. 

«علیرضا اکبری» جاسوس انگلیس در ایران به اعدام محکوم شد

اعدام جاسوس بریتانیا در ایران

کلیدواژه