دلو 02, 1401 13:50 Asia/Kabul
  • طرح سه ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به اقدام پارلمان اروپا
    طرح سه ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به اقدام پارلمان اروپا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از تهیه طرح سه ماده‌ای در واکنش به اقدام پارلمان اروپا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش رادیو دری،‌ ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در توضیح نشست امروز صبح (یکشنبه) این کمیسیون گفت: طرحی سه ماده‌ای در واکنش به اقدام پارلمان اروپا ضد سپاه پاسداران تهیه شده که دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به اجرای آن است.

عموئی افزود: براساس این طرح، در صورتی که طرف اروپایی مقامات یا نهاد‌های ایرانی از جمله نهاد‌هایی که در قانون اساسی نام برده شده‌اند مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا بسیج مستضعفین را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهد، واکنش متقابل و متناظری صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد، در مصوبه پارلمان اروپا، برخی افراد، مقامات و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در فهرست تحریم و مواردی نیز در فهرست سازمان تروریستی قرار گرفته اند، بنابراین در طرح پیش‌بینی شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، در صورت هر اقدامی از طرف مقابل، دولت ایران مکلف می شود فهرستی تهیه کند تا مقامات و اشخصاص را به عنوان تروریست یا تحت تحریم‌های مالی قرار دهد یا ورود آن‌ها به ایران را ممنوع کند.

عموئی همچنین با اشاره به اقدام کشورهای اروپایی در نقض حقوق بشر اظهار کرد، اقدامات خلاف حقوق بین الملل از جمله کشتار و نسل کشی و مواردی که اروپایی‌ها در آن سابقه‌ای داشتند، باید ثبت و در مراجع بین‌المللی پیگیری قضایی شود، این موارد هم در طرح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران پیش‌بینی شده است.

پارلمان اروپا در ادامه اقدامات ضدایرانی و مواضع مداخله‌جویانه اخیر خود در امور ایران، 18 ژانویه/28جدی با تصویب طرحی ضدایرانی، خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «تروریستی» اتحادیه اروپا شد.

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه؛ بخشی دیگر از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران

امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران پایتخت‌های اروپایی را از حملات داعش نجات داد

فرمانده سپاه پاسداران: اروپایی‌ها اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند

کلیدواژه