حوت 21, 1401 12:55 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: توافق ایران و عربستان، پایانی بر سلطه آمریکا در منطقه است
    سرلشکر صفوی: توافق ایران و عربستان، پایانی بر سلطه آمریکا در منطقه است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران گفت: توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، پایانی بر سلطه آمریکا در منطقه خلیج فارس است.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران روز یکشنبه در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران، با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها افزود: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد، گفت: ایران باید از تنش ایجاد شده بین آمریکا و اروپا در جنگ اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و براساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا ضد سه کشور اروپایی(انگلیس،آلمان و فرانسه) با یک استراتژی مشخص حرکت کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به توافق ایران و عربستان با میانجیگری چین گفت: این پیوند می تواند در آینده به عنوان سدی در مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در پی ماه‌ها مذاکرات صورت گرفته، برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

در پایان این مذاکرات، روز  ۱۰ مارس/19حوت، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

بیانیه وزارت امور خارجه ایران درمورد توافق از سرگیری روابط تهران و ریاض

قالیباف: توافق ایران و عربستان نقطه آغازی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای است

کلیدواژه