حمل 23, 1403 10:18 Asia/Kabul
  • آخرین وضعیت روابط دو جانبه، محور گفت وگوی وزیران امور خارجه ایران و عربستان ​​​​​​
    آخرین وضعیت روابط دو جانبه، محور گفت وگوی وزیران امور خارجه ایران و عربستان ​​​​​​

وزیران امورخارجه ایران و عربستان درباره آخرین وضعیت روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت و گویی تلفنی با«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان با اشاره به روند رو به جلوی روابط دوجانبه دو کشور، بر اراده ایران بر توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز بر گسترش مناسبات و همکاری های منطقه ای و بین المللی بین دو کشور تاکید کرد.

طرفین همچنین تحولات باریکه غزه را مورد توجه و بررسی قرار دادند و بر پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و مصائب انسانی مردم غزه و کرانه باختری تاکید کردند.

وزیران امورخارجه ایران و قطر نیز در گفت و گویی تلفنی آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و«شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر در  گفت و گویی تلفنی، آخرین تحولات دوجانبه، موضوع غزه و سایر تحولات منطقه ای را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران در این‌ گفت و گوی تلفنی بر پایان دادن به فاجعه عمیق انسانی شش ماه اخیر ضد فلسطینیان، به ویژه ساکنان باریکه غزه تاکید و ابراز امیدواری کرد، با همت کشورهای اسلامی و مسؤلیت پذیری عملی جامعه جهانی، نسبت به گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه و نجات مردم مظلوم باریکه غزه از قحطی اقدام جدی انجام شود.

وزیر امور خارجه ایران و «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق هم در گفت و گویی تلفنی با اشاره به روابط راهبردی و عمیق دو کشور بر گسترش و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

تاکید مقامات ارشد امور زنان ایران و عربستان بر گسترش روابط دوجانبه

کلیدواژه