حمل 17, 1402 13:41 Asia/Kabul
  • کنعانی: آغاز فعالیت روابط رسمی بین ایران و عربستان/ گفت‌وگوهای مثبتی صورت گرفت
    کنعانی: آغاز فعالیت روابط رسمی بین ایران و عربستان/ گفت‌وگوهای مثبتی صورت گرفت

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با تشریح توافقات صورت گرفته در دیدار وزیران امورخارجه ایران و عربستان در پکن، از برقراری روابط رسمی بین ایران و عربستان خبر داد.

«حسین امیرعبداللهیان» و «فیصل بن فرحان» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی روز پنج‌شنبه در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در تهران و ریاض، بر رفع موانع پیش روی برای گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران که به همراه هیات ایرانی در پکن بسر می برد، در جمع خبرنگاران با تشریح رایزنی‌های بین وزیران امورخارجه ایران و عربستان و صدور بیانیه مشترک دوکشور، افزود: در مذاکرات وزیران امورخارجه ایران و عربستان، طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه و همچنین درون زا بودن امنیت در منطقه تأکید کردند.

کنعانی چافی گفت: وزیران امورخارجه ایران و عربستان در چارچوب اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بر آمادگی مشترک  اجرایی کردن موافقتنامه‌های پایه‌ای و مبنایی موجود بین دو کشور از جمله موافقتنامه جامع همکاری‌های دوجانبه و موافقتنامه امنیتی را خواستار شدند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: از جمله موضوعات مورد تأکید در مذاکرات وزیران امورخارجه ایران و عربستان، تلاش و توافق برای گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی در دو بخش دولتی و خصوصی بود که براساس موافقتنامه‌های موجود بین دو کشور زمینه‌ قانونی و حقوقی موجود را برای آغاز و تقویت اینگونه فعالیت‌ها فراهم کرده است.

به گفته این دیپلمات ایران، مقرر شد هیأت‌های دولتی و خصوصی دو کشور با هم دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک را فراهم کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین دو کشور برگزار شد و به تدریج هیأت‌های مختلف در سطوح دولتی و خصوصی بین دو کشور  تبادل خواهد شد.

دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان

بیانیه مشترک ایران و عربستان: بازگشایی نمایندگی ها و گسترش همکاری های دوجانبه

کلیدواژه