جوزا 21, 1402 15:07 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دستاوردهای هسته‌ای در شرایط سنگین تهدید و تحریم‌ها به دست آمد
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دستاوردهای هسته‌ای در شرایط سنگین تهدید و تحریم‌ها به دست آمد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دستاوردهای هسته‌ای کشور را حاصل تلاش جوانان متعهد و دانشمندان ایران دانست که در در شرایط سنگین تهدید و تحریم‌های دشمنان حاصل شد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در برنامه ای رادیویی با اشاره به ارائه دستاوردهای هسته‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای افزود: جهت‌گیری سازمان انرژی هسته‌ای در این نمایشگاه، نشان‌دادن جایگاه و تأثیرات انرژی هسته‌ای در زندگی مردم و جامعه است.
اسلامی تعیین نسبت فناوری هسته‌ ای با مردم را مهم‌ترین رویکرد نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای عنوان کرد و افزود: حوزه‌های سلامت، پزشکی، امنیت غذایی و کشاورزی، صنعت، آب‌وخاک و محیط‌زیست محورهایی هستند که در نمایشگاه به آنها پرداخته شده است و دستاوردهای این بخش‌ها معرفی می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره عملیاتی‌شدن استفاده از انرژی هسته‌ای در زندگی مردم نیز گفت: بخش محوری در این حوزه، نیروگاه‌ها و تولید برق اتمی است که امروزه کشورهای دنیا از آن به‌عنوان انرژی پاک استفاده می‌کند.
نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران امروز(یکشنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برپا شد.
در این نمایشگاه مهمترین دستاوردهای متخصصان و محققان دانش هسته‌ای در بخش‌های مربوط به زندگی مردم به‌ویژه در حوزه‌های "پزشکی"، "دارویی"، "صنعتی"، "کشاورزی و غذایی"، "انرژی، آب و ساخت نیروگاه" و "زمین‌شناسی" به نمایش گذاشته شد.

 

کلیدواژه