معاون رئیس جمهوری ایران: جزایر سه‌گانه بی‌‍‌تردید متعلق به ایران است
(last modified 1402-04-21T14:22:56+00:00 )
سرطان 21, 1402 18:52 Asia/Kabul
  • معاون رئیس جمهوری ایران: جزایر سه‌گانه بی‌‍‌تردید متعلق به ایران است
    معاون رئیس جمهوری ایران: جزایر سه‌گانه بی‌‍‌تردید متعلق به ایران است

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: بررسی همه اسناد گذشته نشان می‌دهد که جزایر متعلق به ایران است و قابل مناقشه نیست.

به گزارش رادیو دری، «محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه گفت: بررسی همه اسناد گذشته نشان می‌دهد که این جزایر متعلق به ایران است و قابل مناقشه نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برخی حکام منطقه با سندسازی و رشوه به برخی استادان حقوق‌بین‌الملل دنبال کتاب‌سازی هستند که ارزش حقوقی ندارد؛ اسناد قدیمی در این زمینه روشن است و مبنای حرکت ایران، حقوقی است.

به دنبال مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفت‌وگوهای راهبردی وزیران امورخارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، «الکسی ددوف» سفیر  روسیه در تهران توسط «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به مطالب مندرج در بیانیه مذکور به سفیر روسیه در ایران ابلاغ شد. 

در بیانیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه که در مسکو برگزار شد، از تلاش‌های امارات عربی متحده برای راه‌حل مسالمت‌آمیز به منظور حل مسأله جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و یا مجامع بین‌المللی حمایت شده است.

 امیرعبداللهیان:بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی‌ کشور تعارف نداریم

کنعانی: جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران دارند

کلیدواژه