اسد 16, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • مذاکرات لغو تحریم ها ناظر به بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل است
    مذاکرات لغو تحریم ها ناظر به بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به توکیو سفر کرده است، مذاکرات لغو تحریم ها را ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل دانست.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در کنفرانسی خبری در ژاپن اظهار کرد: گفت‌وگوها و مذاکراتی که با تلاش و میانجیگری اتحادیه اروپا انجام شد، ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل در برجام است.

امیرعبداللهیان درباره گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا نیز گفت: تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است که ایران در این خصوص گفت‌وگوهای غیرمستقیمی را از سال گذشته با طرف آمریکایی داشته است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: ایران و ژاپن سرمایه بزرگی شامل بیش از هزار سال مناسبات مردمی و فرهنگی و بیش از ۹ دهه مناسبات رسمی دیپلماتیک در اختیار دارند که این مناسبات تاریخی، پشتوانه قوی برای همکاری‌های دو کشور است.

وزیر خارجه ایران برای بازدید رسمی و دیدار با مقامات ارشد ژاپن، یکشنبه شب به وقت محلی وارد توکیو شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه ژاپن قرار گرفت.

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده در وین به مرحله‌ای رسیده است که اگر  آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده است.

امیرعبداللهیان: تحریم داروهای جانبازان شیمیایی از مصادیق بارز جنایت ضد بشریت است

بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد

اتحادیه اروپا ایران را تحریم کرد

کلیدواژه