میزان 01, 1402 12:09 Asia/Kabul

همزمان با فرا رسیدن یکم مهر/ میزان، سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز ایرانی و خارجی در سراسر ایران آغاز شد.

به گزارش رادیو دری؛ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس ایران امروز(شنبه) مصادف با نخستین روز از مهر ماه (۲۳ سپتامبر) با "شعار مدرسه قوی، ایران قوی" و با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در یکی از مدارس نوساز شهرستان بهارستان از توابع استان تهران نواخته شد.

سال تحصیلی جدید با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران 

در سال تحصیلی جدید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در سراسر ایران راهی کلاس های درس شده اند که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنها دانش آموزان کلاس اولی و ۶۰۰ هزار نفر نیز دانش آموزان اتباع غیرایرانی هستند.

این دانش آموزان در  بیش از صد هزار مدرسه دولتی و حدود ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی و زیر نظر بیش از یک میلیون معلم تحصیل می کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان گفت: تربیت آینده سازان کشور، نیروی انسانی و هویت سازی در گرو دستان توانای مدیران و معلمان است.

سید ابراهیم رئیسی بار دیگر بر اهمیت ارتباط بین خانه و مدرسه تاکید کرد و افزود: خانواده ها باید ارتباط خود را با مدیران و معلمان حفظ کنند، زیرا هویت سازی و شخصیت سازی فرزندان با همکاری این دو نهاد امکان پذیر است.

آغاز سال تحصیلی جدید افغانستان و افسوس دختران افغان
تمدید مهلت ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس ایران

کلیدواژه