میزان 27, 1402 12:02 Asia/Kabul
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد
    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در گفت و گوی تلفنی با وزیران دفاع روسیه و قطر اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و امدادرسانی به مردم فلسطین در باریکه غزه را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در گفت و گو با ارتشبد «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه با اشاره به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه گفت: عملیات "طوفان الاقصی" اقدام رزمندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در چارچوب حق دفاع مشروع و مقابله با اشغالگری و نتیجه‌ی بیش از ۷۰ سال سرکوب و ظلم و جنایت ضد مردم فلسطین و رفتارهای ظالمانه اخیر آنها در مسجدالاقصی و ضد مردم فلسطین بوده است.

سرلشکر باقری گفت: جمهوری اسلامی ایران به شدت نگران تداوم بحران‌های وسیع و وحشیانه ضد غیرنظامیان است و چنین رفتار وحشیانه‌ای قابل تحمل نخواهد بود و دولت‌های مستقل باید واکنش جدی به آن نشان دهند.

سرلشکر باقری افزود: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت و کمک‌های مستقیم برخی از کشورها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع شده و می‌تواند موجب ورود سایر بازیگران به این عرصه شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین در گفت و گو با «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع  قطر با مشروع خواندن اقدام گروه‌های مقاومت فلسطین در دفاع از خود، اقدام اخیر مبارزان فلسطینی را پاسخ به سرکوب مردم و جسارت‌های رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان در مسجد الاقصی و تعرض به نوامیس فلسطینیان دانست و گفت: با مشاهده‌ی این جنایات، هیچ گونه سکوتی برای مسلمانان قابل توجیه نیست و با تداوم این وحشی‌گری‌ها، امکان هر واکنشی از سوی گروه‌های مقاومت وجود دارد.

سرلشکر باقری با بیان نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، ممانعت کشورها از انتقال تسلیحات و تجهیزات از پایگاه‌های آمریکا در منطقه به مقصد سرزمین‌های اشغالی را خواستار شد.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

شکست فاجعه بار صهیونیست‌ها، هلاکت بیش از هزار صهیونیست و از دست دادن برخی شهرک‌ها و مقرهای نظامی، باعث شده سران این رژیم در روزهای اخیر بارها غیرنظامیان و مردم بی گناه غزه را هدف قرار دهند و با محاصره این شهر جنایت جنگی مرتکب شوند.

در همین حال، اشغالگران صهیونیست شامگاه سه‌شنبه (۱۷ کتبر) در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان "المعمدانی" باریکه غزه بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند.

این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند.

ناکامی شورای امنیت در توقف کشتار فلسطینیان

حمله به بیمارستانی دیگر در غزه/ جان ۸۰۰۰ نفر در خطر است

آمریکا؛ مسئول اصلی نسل‌کشی در غزه

کلیدواژه