عقرب 11, 1402 08:47 Asia/Kabul
  • بررسی طرح آتش‌بس موقت در باریکه غزه، استقبال ترکیه از ایده برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی
    بررسی طرح آتش‌بس موقت در باریکه غزه، استقبال ترکیه از ایده برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی

وزیر امورخارجه ایران گفت: در نشست‌های مشترک با مقامات قطر طرح آتش بس موقت برای رساندن کمک های بشردوستانه به باریکه غزه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران چهارشنبه شب در بازگشت از ترکیه در جمع خبرنگاران افزود: در دیدار با مقامات قطر، در چارچوب ابتکارات سیاسی، طرح برقراری آتش بس موقت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و تبادل اسیران غیرنظامی بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی بررسی شد.

وزیر امورخارجه ایران گفت:‌ درباره آتش بس موقت ابتکاراتی در قطر در حال پیگیری و دنبال شدن است، اما صهیونیست‌‌ها به دلیل سرگیجه ای که مبتلا شدند و شوکی که به آنها وارد شده است، فقط دیوانه‌وار زنان و کودکان و غیرنظامیان را بمباران می‌کنند.

امیرعبداللهیان با اشاره به ناکامی صهیونیست‌ها برای ورود زمینی به باریکه غزه افزود: براساس اظهارات مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، نیروهای مقاومت آمادگی کامل برای مقابله با نیروهای اشغالگر را دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره مذاکرات خود با مقامات ترکیه تصریح کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه موافقت خود با پیشنهاد «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران برای برگزاری فوری نشست در سطح سران کشورهای اسلامی را اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان - رجب طیب اردوغان

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ها برای توقف فوری جنایات جنگی اسرائیل ضد غیرنظامیان در باریکه غزه و کرانه باختری و ارسال مستمر و گسترده کمک‌های انسانی و متوقف کردن کوچ اجباری ساکنان این منطقه به زودی تحقق یابد.

 

تحولات غزه؛ محور دیدار وزیر خارجه ایران و رئیس جمهور ترکیه

 

کلیدواژه