جدی 03, 1402 09:01 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان : آمریکا در جنگ غزه متهم نیست بلکه مجرم است و باید محاکمه شود
    امیرعبداللهیان : آمریکا در جنگ غزه متهم نیست بلکه مجرم است و باید محاکمه شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره پیام‌های آمریکا و غرب به ایران برای کنترل گسترش جنگ غزه تاکید کرد: امروز درون کاخ سفید درگیری‌های سیاسی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا آمریکا اینقدر خود را به اسرائیل گره زد که اکنون به فکر خروج آبرومندانه از جنگ غزه باشد.

به گزارش رادیو دری، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران  روز شنبه  پس از برگزاری  کنفرانس بین المللی تهران درخصوص تحولات فلسطین گفت:  در ۷۰ روز گذشته بدون استثنا پیام‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها به ایران  با تمرکز بر این است که دامنه و گسترش جنگ را ایران کنترل کند.

"امیرعبداللهیان" افزود: گروه‌های مقاومت عراقی و سوری هم پایگاه‌های آمریکایی‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند آمریکا مرتب درخواست می‌کند کمک کنید برای توقف این روند، اما نمی‌شود  یک طرف جنگ باشید و بخواهید دیگران در این ارتباط کاری نکنند، این شدنی نیست.  

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد؛ حامیان رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیدند که ادامه جنگ راهکار نیست و این وضعیت حیثیت آمریکا را به چالش کشیده است. 

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا کنار اسرائیل در جنگ قرار دارد و خودش مجرم است و باید در دادگاه‌های جنگی کنار مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیل باتوجه به رفتاری که در این مدت علیه مردم غزه داشتند، محاکمه شوند.   

وزیر امور خارجه تصریح کرد: هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم و این گروه‌های نیابتی که آمریکا می‌گوید گروه‌هایی هستند که درخصوص تامین منافع و امنیت ملی خود اقدام می‌کنند.  

امیرعبداللهیان افزود: به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و از اینکه آمریکا دست اسرائیل را کاملا باز گذاشته و فرماندهان نظامی، اطلاعاتی و مقامات سیاسی آمریکا با تمام توان در نسل کشی مردم غزه به آنها کمک می‌دهند، این را خطای استراتژیک آمریکا می‌دانیم. 

وزیر امور خارجه در ادامه گفت: راهکار ایجاد ائتلاف در دریای سرخ نیست بلکه متوقف کردن ریختن خون سرخ مردم کرانه باختری و غزه است.

رئیسی: کوچ اجباری مردم غزه در دستور کار آمریکا است

کلیدواژه