جدی 28, 1402 18:08 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق جنوبی ایران
    آغاز رزمایش مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق جنوبی ایران

رزمایش مشترک پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲» امروز پنج شنبه با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» در مناطق جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد.

به گزارش رادیو دری؛ این رزمایش با مشارکت نیروی پدافند هوایی، نیروی دریایی، نیروی زمینی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز نیروی هوافضا و  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت کنترل عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در محدوده‌ای به وسعت ۶۰۰ کیلومتر و از نوار ساحلی تا عمق ۴۰۰ کیلومتری ایران و در مناطق مراقبت هوایی آغاز شد.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ گفت: این رزمایش در محیطی کاملاً واقعی انجام می‌شود و در مرحله نخست رزمایش، سامانه‌های پدافندی با رویکرد جابجایی و واکنش سریع نیروهای عملیاتی با رعایت اصول پدافند غیرعامل، آماده انجام ماموریت محوله هستند.

امیر سرتیپ عباس فرج‌پور افزود: در این رزمایش برقراری ارتباطات امن و چند لایه میان سامانه‌های پدافندی با مراکز فرماندهی و کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی ایران برای تصمیم گیری به هنگام در مواقع بروز تهدیدات دشمنان صورت گرفته است.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت، بهره‌برداری از سامانه‌های کاملاً بومی پدافند هوایی را یکی از ویژگی‌های قابل توجه این رزمایش دانست و گفت: مراکز فرماندهی و کنترل در این رزمایش با استفاده از سامانه‌های راداری بسیار پیشرفته و بومی، عملیات پایش منطقه رزمایش را انجام می‌دهند و به محض کشف هدف متخاصم با استفاده از شبکه دیده بانی در کشف، سامانه پدافندی متناسب با هدف را برای مقابله وارد مدار عملیاتی می‌کنند.

 آغاز رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان

دقت و نقطه زنی پهپاد «آرش» در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ ارتش ایران

کلیدواژه