دلو 08, 1402 09:15 Asia/Kabul
  • تاکید تهران و اسلام آباد بر مقابله با اقدامات برهم زننده روابط برادرانه دو کشور
    تاکید تهران و اسلام آباد بر مقابله با اقدامات برهم زننده روابط برادرانه دو کشور

در پی اقدام تروریستی در شهرستان سراوان ایران و کشته و زخمی شدن 12 شهروند پاکستان، تهران و اسلام آباد بر حفظ روابط برادرانه دو کشور و مقابله با تهدیدات تروریستی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، به گزارش رادیو دری، صبح روز شنبه در منطقه سیرکان شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان ایران سه فرد مسلح در محل سکونت گروهی از اتباع پاکستان حاضر شدند و به سمت آنها تیراندازی کردند که در این حادثه 9 تن از شهروندان پاکستان کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام مسلحانه در شهرستان سراوان را به شدت محکوم کرد.

کنعانی ضمن ابراز همدردی با دولت پاکستان و خانواده های قربانیان گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ایران و پاکستان به دشمنان اجازه نخواهند داد که به روابط برادرانه دو کشور صدمه وارد کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در واکنش به این اقدام تروریستی تصریح کرد، دشمنان با درصدد برهم زدن روابط اسلام آباد با تهران هستند.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان دیشب در پیامی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس با ابراز تاسف از کشته شدن 9 تبعه پاکستانی درپی حمله تروریستی در شهرستان سراوان ایران تاکید کرد؛ این اقدام، تلاشی برای برهم زدن روابط پاکستان و ایران از سوی دشمنان مشترک دوکشور است.

جیلانی با تسلیت به خانواده‌های قربانیان از دولت ایران خواست تا ضد عوامل حمله به اتباع پاکستانی اقدام کند.

همچنین رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد ضمن محکوم کردن اقدام تروریست ها، گفت: برای جلوگیری از این گونه اقدامات، لازم است مقامات تهران و اسلام آباد در سطوح مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی رایزنی های خود را افزایش دهند.

اسلام آباد: ایران همچنان کشور دوست و برادر پاکستان است

کلیدواژه