حمل 26, 1403 09:40 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سازمان ملل: درصورت اقدام مجدد اسرائیل به حمله نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود
    سفیر ایران در سازمان ملل: درصورت اقدام مجدد اسرائیل به حمله نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد، اگر رژیم اسرائیل مجدداً اقدام به هرگونه حمله نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و واکنش نشان ندادن صریح جامعه بین‌المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد امروز یکشنبه 26 حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

به گزارش­ رادیو دری، «امیرسعید ایروانی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز ضد مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تاکید می‌کند.

ایروانی افزود: متعاقب حملات مسلحانه رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت سوریه، که منجربه شهادت هفت نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، به اطلاع می‌رساند، ایران بامداد امروز یکشنبه اقدام به حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم اسرائیل کرده است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد، اقدام نظامی ایران در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و در پاسخ به تجاوزهای نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در اول آوریل که در تناقض کامل با ماده ۲ بند چهارم منشور بود، اتخاذ شده است.

ایروانی افزود: متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی کرده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد که چنین تخلفاتی، موجب تشدید تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

دیپلمات ارشد ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌کند.

اطلاعیه سپاه پاسداران درپی حملات تلافی جویانه ایران ضد اسرائیل

حمایت مردم سراسر ایران از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است

کلیدواژه