حمل 26, 1403 10:49 Asia/Kabul

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران بر اساس منشور سازمان ملل متحد بود و در صورت تکرار، پاسخ بعدی شدیدتر خواهد بود.

به گزارش رادیو دری، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس، در واکنش به حمله  نیرو‌های مسلح ایران به مواضع رژیم صهیونیستی افزود: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود.

قالیباف با تاکید اینکه انتقام از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل موجی از شادی و غرور را در مسلمانان جهان ایجاد کرده است، گفت: دولت‌های مسلمان با پیروی از خواسته‌های ملت‌های خود که همان تنبیه متجاوزان صهیونیست است در سمت درست تاریخ بایستند و خود را در مقابل اراده ملت‌ها قرار ندهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصیح کرد، ایران بر این اصل تاکید دارد که هرگونه تهدید از منبع هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشأ تهدیدات را درپی خواهد داشت و ایجاد امنیت پایدار، منوط به پشیمان کردن هر متعرض است.

در همین حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، از اقدام نظامی نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک، قدردانی کردند.

۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و واکنش نشان ندادن صریح جامعه بین‌المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد امروز یکشنبه 26 حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد، اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق بوده است.

اطلاعیه سپاه پاسداران درپی حملات تلافی جویانه ایران ضد اسرائیل

حمایت مردم سراسر ایران از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است

واکنش رسانه‌های خارجی به حملات پهپادی و موشکی ایران ضد اسرائیل

کلیدواژه