حمل 28, 1403 11:40 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد
    وزیر امورخارجه ایران: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آخرین وضعیت تحولات منطقه غرب آسیا و دفاع مشروع ایران با هدف تنبیه رژیم نسل کش اسرائیل گفت: بحران‌های منطقه ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دومین گفت‌وگوی تلفنی با «دیوید کامرون» وزیر امورخارجه بریتانیا پس از تحولات اخیر حمله رژیم اشغالگر اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و اقدام تنبیهی ایران ضد این رژیم تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی کند، اما در صورتی که رژیم اشغالگر اسرائیل بدنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ایران  فوری، قوی تر و گسترده تر خواهد بود.

امیرعبداللهیان با انتقاد از حمایت بریتانیا از جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی در باریکه غزه گفت: جای تعجب است که بریتانیا نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل ضد اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، آن هم در چارچوب اصل دفاع مشروع و براساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد است.

«دیوید کامرون» هم با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا مدعی شد، عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم نسل کش صهیونیستی بسیار نگران کننده بود.

وزیران امورخارجه ایران و بریتانیا پیش از این هم در گفت و گویی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و باریکه غزه رایزنی و تبادل نظر کردند.

رژیم صهیونیستی 13 حمل 1403 در اقدامی تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت هفت نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوای ایران، اقدام تل‌آویو را حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کردند رژیم صهیونیستی "تنبیه" خواهد شد.

 در همین راستا، بامداد روز یکشنبه 26 حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

امیرعبداللهیان خطاب به گوترش: قادر بودیم عملیات نظامی را در شعاع گسترده‌تری انجام دهیم

هشدار ایران به متجاوزان؛هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد

کلیدواژه