ثور 01, 1403 17:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: پرواز دو یا سه ریزپرنده در اصفهان در حد اسباب‌بازی‌ کودکان بود
    امیرعبداللهیان: پرواز دو یا سه ریزپرنده در اصفهان در حد اسباب‌بازی‌ کودکان بود

وزیر امور خارجه ایران درباره ارسال ریزپرنده ها به سوی یک پایگاه هوایی در اصفهان گفت: آنچه که اتفاق افتاد، پرواز دو یا سه ریزپرنده در یک فضای بسیار محدود بود که در حد اسباب‌بازی‌هایی است که کودکان ما در ایران از آن استفاده می‌کنند که فوراً هم منهدم شدند.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه ان بی سی افزود: حمله‌ای اتفاق نیفتاده، بلکه فقط ریزپرنده‌هایی ارسال شده بود که ممکن است برای فیلمبرداری یا کار تجسس به پرواز درآمده باشند.

وزیر خارجه ایران آمادگی نیرو‌های مسلح این کشور را صد درصدی خواند و گفت: پدافند ایران، سامانه هوشمندی است و به محض اینکه هر دو یا سه ریزپرنده‌ در آسمان اصفهان ظاهر شدند، هدف قرار گرفته و ساقط شدند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اگر رژیم اسرائیل ماجراجویی  کند و بخواهد عملیاتی علیه ایران انجام دهد، پاسخ ما متفاوت از قبل، فوری، حداکثری و پشیمان‌کننده خواهد بود.

 رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد: در ۶ ماه گذشته، رژیم اسرائیل با سوءاستفاده از شرایط غزه، چند بار به مستشاران ضد تروریسم ایران در سوریه حمله کرد و آنها را به شهادت رساند و ما به دلیل اینکه مایل به توسعه دامنه جنگ در منطقه نبودیم، خویشتن‌داری کردیم؛ اما نتانیاهو از خویشتن‌داری ما آدرس غلط دریافت کرد و از خط قرمز گذشت و به سفارت ما با ۶ فروند موشک حمله کرد.

امیرعبداللهیان گفت: ما با رعایت شرایط منطقه، ضرورت تمرکز بر موضوع غزه و گسترش نیافتن جنگ، فرصت دادن به دیپلماسی و خویشتن‌داری را در پیش گرفتیم و این رویکرد ما منجر به رجوع به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

وی افزود: انتظار ما این بود که در شورای امنیت، بیانیه‌ای در محکومیت حمله به یک مکان دیپلماتیک و نقض کنوانسیون‌های وین صادر شود، اما آمریکا، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه مخالفت کردند و به این ترتیب در مقابل ما یک گزینه باقی ماند و آن پاسخ صریح و هشدار در قالب دفاع مشروع بود.

وزیر خارجه ایران یادآور شد: در حمله قبلی، ما فقط دو مرکز و پایگاه نظامی آنها را هدف قرار دادیم: پایگاه هوایی نواتیم و یک پایگاه استخباراتی و تجسسی در بلندی‌های جولان اشغالی که هر دو پایگاه در حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما می‌توانستیم در آن حمله، حیفا و تل‌آویو یا همه بنادر اقتصادی رژیم اسرائیل را هدف قرار بدهیم، می‌توانستیم مؤسسات حکومتی و اقتصادی رژیم اسرائیل را مورد اصابت قرار دهیم، اما خط قرمز ما غیرنظامیان بود؛ بنابراین هدف ایران صرفاً نظامی تعریف شد و آن هم علیه دو پایگاهی که برای حمله به سفارت ما در دمشق استفاده شده بودند.

وی اضافه کرد: ایران این پیام را به سفیر سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا منتقل کرده است که هرگز به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست، پاسخ متناسب خود را به شکل محدود و حداقلی به رژیم اسرائیل داده است و مادامی که ماجراجویی جدیدی از طرف رژیم اسرائیل علیه منافع ایران صورت نگیرد، ما واکنش جدیدی در این زمینه نخواهیم داشت.

امیرعبداللهیان: قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم

فعال شدن پدافند هوایی در مرکز و شمال غرب ایران

تأکید سپاه بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای ایران و هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه ماجراجویی

 

کلیدواژه