ثور 04, 1403 10:04 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مرزهای مشترک بین ایران و پاکستان
    تاکید رئیسی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مرزهای مشترک بین ایران و پاکستان

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت امنیت مرزهای مشترک ایران و پاکستان برای رونق تبادلات مرزی تأکید کرد و گفت: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله موثر با هرگونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، به ویژه غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان هم در این نشست روابط دو کشور ایران و پاکستان را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان در این نشست با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

پاکستان به ‌عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خشکی که پس از عراق دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است.

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط دو کشور

کلیدواژه