ثور 20, 1403 13:27 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر افزایش فشار سازمان ملل متحد بر رژیم نسل کش اسرائیل 
    تاکید ایران بر افزایش فشار سازمان ملل متحد بر رژیم نسل کش اسرائیل 

وزیر امور خارجه ایران با هشدار نسبت به تداوم رویکرد خطرناک رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه، افزایش اعمال فشارها بخصوص از سوی سازمان ملل متحد بر رژیم نسل کش اسرائیل را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با قدردانی از تلاش های دبیر کل سازمان ملل متحد برای پایان جنگ و نسل‌کشی رژیم اسرائیل در باریکه غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش های خود برای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه، به خصوص پایان دادن به جنایات رژیم اسراییل در غزه ادامه می دهد.

امیرعبداللهیان هشدار داد اگر آمریکا بجای اعمال فشار بر نتانیاهو در پذیرش آتش بس، به مماشات با این رژیم در ارتکاب جنایاتی جدید در رفح بپردازد، تبعات آن بر روی حامیان جنگ سخت خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اعلام حمایت از پاسخ حماس به طرح توقف جنگ گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه "سیاست ترور و نسل‌کشی" اکنون با بستن گذرگاه رفح و کرم ابوسالم در تلاش است فاجعه انسانی دیگری را در منطقه رقم بزند و تلاش های بین المللی برای توقف جنگ را بی ثمر سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد، کاخ سفید باید بین نشان دادن اراده در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و توقف جنگ و یا ورود منطقه به سطح جدید و متفاوتی از بحران و تنش، یکی را برگزیند.

آنتونیو گوترش نیز با قدردانی از اقدامات و مواضع خردمندانه ایران برای تحقق صلح و امنیت منطقه گفت، سازمان ملل متحد بر موضع قاطعانه خود برای تحقق هر چه سریع‌تر آتش بس و پایان جنگ تاکید دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: روند اعمال فشارها بر اسرائیل و رایزنی فعال با آمریکا و سایر کشورهای تاثیرگذار برای برقراری آتش بس و پایان فوری جنگ در غزه و منطقه و به خصوص باز کردن هر چه سریع‌تر گذرگاه رفح و سایر گذرگاه‌های که شریان حیاتی مردم غزه است، ادامه دارد.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌ جانبه آمریکا و  کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

در این حملات تاکنون بیش از 34 هزار و 800 فلسطینی شهید و بیش از 78 هزار و 400 نفر زخمی شده اند.

ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل متحد ازخشونت های اسرائیل در قدس

کلیدواژه