پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت و ملت ایران ادامه دارد
(last modified 1403-02-31T12:30:05+00:00 )
ثور 31, 1403 17:00 Asia/Kabul
  • پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت و ملت ایران ادامه دارد
    پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت و ملت ایران ادامه دارد

در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و هیات همراه آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد، مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی و مذهبی پیام‌های تسلیت منتشر و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی می کنند.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، شهادت سید ابراهیم رییسی رئیس‌ جمهورایران و هیأت همراه را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت آیت الله سیستانی آمده است: این ضایعه دردناک را به ملت و دولت ایران به‌ویژه خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم و برای آن ها آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

عبداللطیف جمال رشید رییس جمهور عراق هم امروز دوشنبه با انتشار پیامی ضمن اعلام یک روز عزای عمومی در عراق اظهار داشت: با قلب‌هایی مومن به قضا و قدر الهی، خالصانه ترین تسلیت و ابراز همدردی را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و به ملت و مقامات ایران عرض می کنیم و بر ایستادگی عراق در کنار ملت ایران در این شرایط دشوار تاکید داریم.

پیش از این لبنان و سوریه هر کدام سه روز و پاکستان نیز یک روز عزای عمومی اعلام کرده بود.

همچنین نچیروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی اعلام کرد: خبر دردناک شهادت سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور فقید و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد قلب ما را به درد آورد و ما را اندوهگین کرد.

رئیس منطقه کردستان عراق افزود: در این ساعات سخت و مصیبت بار، از صمیم قلب با حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دولت و مردم کشور همسایه، دوست و برادر ایران و خانواده‌های محترمشان هم درد هستیم و از خداوند متعال برای آن مرحومان غفران، رحمت و مغفرت و برای همگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

شی جین‌پینگ رئیس‌ جمهوری چین به همراه چند مقام دیگر این کشور امروز دوشنبه در پیامی خطاب به محمد مخبر معاون‌ اول رئیس‌ جمهور ایران، شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و نوشت: مردم چین یک دوست خوب را از دست دادند.

جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم در پیامی شهادت سید ابراهیم رییسی، حسین امیرعبداللهیان و همراهان آن‌ها در یک حادثه اسف‌بار را به دولت و ملت ایران خالصانه تسلیت گفت و با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در این شرایط دشوار ابراز همبستگی کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران، از صمیم قلب شهادت رئیسی، امیرعبداللهیان و همراهانشان را تسلیت گفت.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در پیامی شهادت  سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به نزدیکان و بازماندگان ایشان، رهبر انقلاب اسلامی و به همه مسئولان و مردم مسلمان ایران تسلیت و تعزیت گفت.

عبدالله دوم شاه اردن هم در پیامی شهادت سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و هیأت همراه را تسلیت گفته و افزود: ما در این شرایط سخت با ایران ابراز همبستگی می کنیم.

در همین حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهادت سید ابراهیم رییسی و همراهانش را به دولت و ملت ایران خالصانه تسلیت گفت و ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده شهدا تأکید کرد: دولت ‌و ملت فلسطین در این مصیبت دردناک با مسئولان و ملت ایران ابراز همبستگی می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سرتیم حفاظت رئیس‌ جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد دیروز یکشنبه 30 اردیبهشت/ثور بر اثر سانحه بالگرد در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی ایران به شهادت رسیدند.

پیام تسلیت رهبران، گروهها و شخصیت‌های جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران و هیات همراه

کلیدواژه