جوزا 03, 1403 19:50 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده مراسم تشییع رئیس جمهوری شهید ایران و همراهان در رسانه‌های بین‌المللی
    بازتاب گسترده مراسم تشییع رئیس جمهوری شهید ایران و همراهان در رسانه‌های بین‌المللی

مراسم تشییع پیکرهای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان در شهرهای مختلف این کشور در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش رادیو دری، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در مراسم‌ وداع با رئیس‌ جمهور و همراهانش و ابراز همدردی شمار زیادی از سران و مقامات کشورهای مختلف جهان با ملت و دولت ایران، تأکید کرد تسلیت کشورهای مختلف و ادای احترام به جان باختگان سانحه، اسرائیل را عصبانی کرده است.

خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس نیز با انتشار ویدیویی از اقامه نماز بر پیکر شهیدان سانحه هوایی در ایران گزارش داد: رهبر عالی ایران  در دانشگاه تهران بر پیکر شهدا نماز اقامه کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین هم با پوشش گسترده مراسم تشییع شهیدان ساحه هوایی در ایران گزارش داد: جمعیت میلیونی در مراسم تشییع شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان شرکت کردند.

المیادین با اشاره به حضور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم تشییع شهدای سانحه هوایی اعلام کرد: هیات‌های خارجی زیادی در سطوح عالی‌رتبه برای ابراز همدردی با جمهوری اسلامی ایران به سفر تهران کرده اند.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن هم گزارش داد: میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شرکت کردند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی درباره برگزاری مراسم تشییع شهیدان ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان نوشت: پیکر رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر شهدای سانحه هوایی ابتدا در تبریز و سپس در شهر مذهبی قم تشییع شد و بعد از آن برای برگزاری مراسم به تهران انتقال یافت.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: ده‌ها هزار نفر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران و دیگر همراهانش نماز خواندند.

به گزارش الجزیره، شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهیدان رئیسی و همراهانش تصاویر و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که رئیس جمهوری شهید و همراهانش را "شهدای خدمت"  معرفی می کرد.

ریانووستی، اسپوتنیک، راشا تودی، العهد، العربیه، سی ان ان و دیگر رسانه ها نیز به طور گسترده مراسم تشییع رئیس جمهوری ایران و هیات همراهش را پوشش دادند.

ادای احترام نمایندگان کشورهای جهان در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

کلیدواژه